Concept > Klas 4 > Mondeling

Mondeling

 

·      Wanneer: toetsweek 3

·      Hoe: in tweetallen

·      Hoe lang: ongeveer 15 min per groepje

·      Waarover: Redemittel klas 3 en klas 4 tot nu toe.

·      Verloop: Je bent volgens het schema aanwezig. In die 20 min. bereid je je samen en zonder hulpmiddelen voor. Je mag op het blaadje dat je krijgt maximaal 15 trefwoorden noteren. Je spreekt niet voor de groep, maar alleen voor de docent(en). Je mag zelf bepalen, wie rol A of B neemt.

·      Regels: 

1.  Je houdt je aan de afgesproken tijd. Kom je te laat zonder geldige reden (bijv. verslapen o.i.d.) krijg je een  Daar het o.a. redelijke vaststaande rollenspelen zijn, kan je partner  gewoon zijn/haar mondeling doen.

2.     Noteer je veel meer woorden dan die 15, krijg je aftrek, te bepalen door de docent.

3.     Word je betrapt op het gebruik van hulpmiddelen, krijg je een 1.

4.     Ben je ziek, geef je dit z.s.m. door aan de docent. Houd rekening met      

        verantwoordelijkheid voor je partner!!

5.     Wil je toch op een andere tijd, laat het z.s.m. schriftelijk (pi-nps) weten. Je mag niet op eigen houtje      

        verschuiven.

·      Cijfer: Het cijfer telt 4 x mee en je docent bepaalt het cijfer middels een beoordelingsformulier. Je krijgt het cijfer niet direct te horen. Je kunt maximaal een 9 halen, tenzij je een (moedertalig) megatalent bent.

·      Inhoud: Je krijgt 2 onderdelen: een dialoog aansluitend bij de hoofdstukken en thema's uit het boek en een monoloog hierover van min. 2 minuten. De inhoud telt het zwaarst ( kan een Duitstalige jou begrijpen?) dan pas correctheid (grammatica en woordgebruik bijv.) en dan uitspraak/ vloeiendheid.  

·     Voorbereiding: 5 minuten is niet veel. Concentreer je op de dingen die je echt niet weet en de laatste zinnetjes waar je moet improviseren.